XK8 original fjärrkontroll

Hem Forum XK8 (X100) XK8 original fjärrkontroll

Detta ämne innehåller 14 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av Dan Jonsson Dan Jonsson 2 månader, 2 veckor sedan.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Författare

Är det någon som vet var man kan köpa en original fjärr till XK8 2000? Jag har hittat en massa pirat men jag vill helst ha en original.
    //Niclas

Hej,

Den finns på Jagaur Classic parts: https://www.jaguarclassicparts.com/uk/xk8-coupe-convertible-up-to-v042775-parts/locking-security-systems-horns/vehicle-security-systems/security-system

Kostar dock GBP 347 +UK moms. Det kostar att ligga på topp 🙂

SNG Barrat kan ha liknande, kolla priset där.

Hälsningar

Christer

Huuuuu det var dyrt. det får jag nog lura på lite. men tack för tipset

Hej,

Är fjärren borta? Annars finns det företag på Ebay som reparerar de gamle (dvs byter tryckkontakterna på kretskortet)

MVH

Christer

Jag köpte en bil nyligen och den förra ägaren hade ingen iaf. vad jag kan förstå så ska väl alla xk8 2000 ha fjärr som standard.

Jag fortsätter i denna tråden.
    är det någon som vet hur jag får reda på vilken frekvens det är på min bil?

//Niclas

Det borde vara angivet på din “Security and Locking Module” i bagageutrymmet.

OK tackar så mycket.

//Niclas

Dan Jonsson
    Dan Jonsson
    Deltagare

Går det att byta frekvens på en fjärrkontroll från en skrotad bil?

Spontant tror jag att det är enklare att köpa en ny fjärrkontrol med “rätt” frekvens, än att modifera en befintlig fjärr till en annan frekvens.

Gerry Winberg
    Gerry Winberg
    Deltagare

Hej,
    Det finns två olika frekvenser på dessa fjärrar 315 MHz för USA bilar och 433 MHz för Europa och det går inte att byta frekvens utan att byta komponenter på kretskortet vilket inte är det lättaste.
    MVH
    Gerry

Dan Jonsson
    Dan Jonsson
    Deltagare

Misstänkte det.
    Antar att det inte bara är att byta securety and locking module från den skrotade bilen med tillhörande fjärrkontroll?

Gerry Winberg
    Gerry Winberg
    Deltagare

Hej,
    Det går inte att bara byta dessa moduler utan de måste programmeras till varje individuell bil. Se vidare bifogad länk TB 418-03. Det lär bli billigare och enklare att skaffa en ny fjärrkontroll.
    MVH
    Gerry

Dan Jonsson
    Dan Jonsson
    Deltagare

Tack Gerry för informationen!
    Var mest nyfiken på att veta eftersom jag har möjlighet att plocka delar från en skrotad XK8 Convertible från 1997. Min fjärrkontroll fungerar men symbolerna är otydliga.

Dan Jonsson
    Dan Jonsson
    Deltagare

Hej igen!
    Hittade det här filmklippet som beskriver hur man programmerar en ny fjärrkontroll till en XK8.
    Förutsätter att man fått tag på en fjärrkontroll med rätt frekvens.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.