XK 8 bortskänkes

Hem Forum Köp och sälj XK 8 bortskänkes

Detta ämne innehåller 4 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av Jonas Jern Jonas Jern 2 månader sedan.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Jerker Salsby
    Jerker Salsby
    Deltagare

Nja, inte bortskänkes direkt, men närapå. Jag har en riktig problembil, en Jaguar XK 8, 2003, cabriolet. Enligt Jaguarexperter behöver den ett nytt spjällhus. Inte bland de billigaste delarna i en Jaguarmotor. Enligt rykten kostar ett nytt ca 40.000 kronor, vilket är obekräftat. Jag är själv inte kunnig nog för att skruva på grejor och kan självklart inte låta en verkstad med tickande timkostnad göra det heller. Vänder mig alltså till någon som är kunnig och har lite tid över. Cabben är ny, inredningen fin så när på en spricka i skinnklädseln på förarsidan. Bilen är helt rostfri med nästan nya däck. Reggad men ej trafikbesiktigad. Jag är en gammal man, snart 70 år och orkar inte mer, så, Du händige, ge mig ett skambud! Vem vet, kanske jag tar det och Du samtidigt gör Ditt livs bästa bilaffär!

• Detta ämne redigerades 4 månader, 1 vecka sedan av Jerker Salsby Jerker Salsby.
    Tommy Kvarsell
    Tommy Kvarsell
    Deltagare

Intresserad! Du kan ringa mig på 0730535589

Jerker Salsby
    Jerker Salsby
    Deltagare

Japp, jag har fått skambud.

Från det lägsta på 17.500 upp till 42.700 kronor. Jag kan inte acceptera ens det högsta. Jag köpte bilen på auktion (Catawiki) för runt 110.000 kronor. transport till Sverige ytterligare ca 12.000 kronor. Reggade den men fick inte den trafikbesiktigad. Inne på verkstad efter det och fått reda på att ett nytt spjällhus är vad som behövs. Bara den diagnosen kostade över 9.000 kronor. Den har hit tills kostat mig över 140.000 kronor. Nu vill jag bara bli av med eländet! Det här är ingen auktion, men först över 50.000 får köpa fanskapet! Själv är jag bara så trött,,,

Tommy Kvarsell
    Tommy Kvarsell
    Deltagare

Helt förståeligt att du är trött på, som du skriver, “eländet”. Nu har vi ju inte hela bilden klar över vad det är som är problemet och var utmaningen ligger men borde det inte vara bättre att göra klart så bilen blir besiktad och sedan sälja. Kalkylen borde väl då gå jämt upp?😏

Nu står du med en bil som du inte kan sälja till rimlig peng och som hugade spekulanter inte vet någonting om. Det borde finnas någon på detta forum som kan hjälpa till och få ordning på ” eländet”.

Har du lagt ut bilen till försäljning? Om inte kanske det är en lösning.

Jag avstår dock då jag känner en osäkerhet på bilens tillstånd.

Jonas Jern
    Jonas Jern
    Deltagare

Hej, det finns begagnade spjällhus till salu både i Sverige och UK,,200 – 8000 SEK, om du vet att felet ligger där, tydligen svag punkt, dom bytte den i serien Wheeler dekalers.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.