Vilken Felkodsläsare?

Hem Forum XJ (X350,X358) Vilken Felkodsläsare?

Detta ämne innehåller 7 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av Gerry Winberg Gerry Winberg 1 dag, 5 timmar sedan.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare

Den gula motorlampan  tändes häromdagen.

Har tänkt köpa en felkodsläsare som både kan läsa och radera felkoder.

Blir dock inte klok på vilken man skall köpa. Har googlat men det verkar finnas en uppsjö med tveksamma läsare och piratkopior.

Vilken läsare rekommenderar och har ni erfarenhet av?

Gerry Winberg
    Gerry Winberg
    Deltagare

Hej,
    De två stora fabrikat som finns är iCarsoft och Foxwell, dessa kodläsare klarar av ABS, krockkuddar, låda och lite till förutom motorkoder. iCarsoft-CR plus är en modell som passar till en rad olika märken, iCarsoft i930 är en märkesanpassad läsare för Jaguar, iCarsoft LRII finns också Jaguaranpassad. Foxwell har nog den som klarar mest NT530 Pro, jag har själv föregångaren 510 Pro och är mycket nöjd. Det finns svenska återförsäjare bla. RunnsFelkodläsare.
    MVH
    Gerry

Sigvard Lundgren
    Sigvard Lundgren
    Deltagare

Hej Christian jag har också felmeddelande “gul lampa” som anger koden P0442 vilket betyder läcka liten läcka i EVAPsystemet. Det är bränsleångor som läcker ut från tanken. En liten ångläcka ibland,den märks inte på något vis annat än att lampan tänds. Verkstaden har släkt lampan, så är problemet borta en längre tid men i går började den lysa igen.
    Jag har inte får ordning på problemet,  det finns inga reservdelar har jag fått uppgift om. Tipset är att på något vis kringå.

Sigvard Lundgren  Min bil,  Jaguar X350 XJ8 årsmodell 2004.

Gerry Winberg
    Gerry Winberg
    Deltagare

Hej Sigvard,
    Vilken reservdel är det som inte din verkstad lyckas få tag på? Både ventilen och kanistern finns både begagnade och som nya, dock inte som normal lagervara. Har du hört med Joe’s Garage?
    MVH
    Gerry

Sigvard Lundgren
    Sigvard Lundgren
    Deltagare

Hej Gerry

Hej VerkstadschefenTim Larsson på skrev följande ang. felet.

Med vänlig hälsning,

Sigvard Lundgren 0761014418     bil CFW448

Delen vi såg läckage från heter C2C9585 och finns inte längre att köpa, finns inte hos Jaguar åf eller hos Joes Garage, hittar heller ingen begagnad när jag söker på bildelsbasen.

Detta är inte själva ventilen som vi misstänker, Ventilen heter C2C21972 och finns att köpa ny.

Bifogar bild på den del vi eftersökt till din bil.

Hör av dig om du hittar någon som har den.

————————————————————–
    Med vänliga hälsningar

Tim Larsson
    Verkstadschef

TL Motor AB
    0490-36288
    Timmergatan 8
    593 62 Västervik
    tim.larsson@tlmotor.se
    http://www.tlmotor.se
    TLMOTOR.SE I MECA.SE

Gerry Winberg
    Gerry Winberg
    Deltagare

Hej
    Det var värre att hitta en sådan för även ersättningen 2C22267 har slutat att lagerhållas. Antingen så försöker du hitta en på ebay eller så täta den gamla. Jag skall leta vidare och hittar jag någon så meddelar jag omedelbart.
    MVH
    Gerry

• Det här svaret redigerades 2 dagar, 5 timmar sedan av Gerry Winberg Gerry Winberg.
    Gerry Winberg
    Gerry Winberg
    Deltagare

Hej
    Här finns det i alla fall ett pris https://www.carparts-pros.com/page_1_3.php#oeformo med sök C2C9585, på behållaren om den sedan finns i lager är en annan fråga. Det är bara att kontakta firman och hoppas på det bästa!
    MVH
    Gerry

• Det här svaret redigerades 1 dag, 13 timmar sedan av Gerry Winberg Gerry Winberg.
    • Det här svaret redigerades 1 dag, 6 timmar sedan av Gerry Winberg Gerry Winberg.
    Gerry Winberg
    Gerry Winberg
    Deltagare

Hej
    Jag såg att din bil är en USA import och då är reservdelen C2C9584 istället. Den finns hos samma firma som C2C9585 och även som begagnad i USA.
    MVH
    Gerry

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.