Vänster backspegel krånglar

Hem Forum XJ – Series 1-3 Vänster backspegel krånglar

Taggat: 

Detta ämne innehåller 3 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av Ronny Lund Ronny Lund 3 månader, 1 vecka sedan.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Ronny Lund
    Ronny Lund
    Deltagare

Hej, vänstra elbackspegeln fungerar ej att ställa den i höjdled, i sida fungerar men inte höjdled, det bara surrar, antar något har hoppat ur läge eller liknande men hur öppnar man den utan att bryta sönder något?
    Nån som har koll
    XJ6 S3 -86

Gerry Winberg
    Gerry Winberg
    Deltagare

Hej,
    Problemet är att få bort glaset utan att knäcka det. Glaset är tryckt dit och sitter med clips så det måste bändas loss mycket försiktigt eller också om man har tur så kan man skjuta upp och ner glaset så mycket att man kommer åt att skuva loss fästena till glasets ram. För det mesta rostar allt ihop så chansen att få av eller ihop allting igen minskar betydligt. Innan du börjar så förse dig med extra glas. Spegeln har nr. BBC4959.
    MVH
    Gerry

Hej.

Jag hade också lite spegelglapp på min HE -83a. Om jag minns rätt sitter glasen fästa på motormekanismen med plaskula/skål typ knäled och de släppte ibland så blev glaset “lealöst” så fick jag trycka på dom igen. Glaset kan ryckas av med en, eller två, kraftig 90 graders vinklad styv ståltråd eller liknande som lirkas in bakom och så “rycker” man till med försiktighet😉. Då ser man spegelmotorerna och hur det hela fungerar.

Ronny Lund
    Ronny Lund
    Deltagare

Ok perfekt, mycken tack för tipsen, ska testa försiktigt 🙂

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.