Taskig radiomottagning ?

Hem Forum XF (X250) Taskig radiomottagning ?

Taggat: ,

Detta ämne innehåller 3 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av Ulf Hofrén Ulf Hofrén 3 månader, 1 vecka sedan.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Torben Karlsson
    Torben Karlsson
    Deltagare

Jag upplever det som om min kärra helt plötsligt, nästan från en dag till en annan (fast för någon månad sedan), har hopplöst dålig radiomottagning. Är det någon som vet om detta kan vara konsekvens av dåligt batteri eller annat på XF’en ?

Har mig veterligen ingen skada på antenn och har inga andra problem med bilen…

Någon som har någon idé, eller förslag på vad man skulle kunna kolla…

/Torben, i rullande radioskugga
    20:44

Gerry Winberg
    Gerry Winberg
    Deltagare

Hej,
    Dålig FM mottagning bör knappast bero på dåligt batteri om annat ljud fungerar som vanligt. Antennen är inbyggd i bakrutan och det har hänt att det blivit avbrott i trådarna, kolla noga. Anslutningsboxen sitter i vänster bakre stolpe kolla där att alla kontakter är Ok. Skulle trådarna i bakrutan vara skadade går de att laga med speciell tejp. Mottagningen brukar försämras när elrutan kopplar in om antennen är skadad.
    MVH
    Gerry

Torben Karlsson
    Torben Karlsson
    Deltagare

Hej Gerry,
    Hmm, jo, mottagningen försämras faktiskt kraftigt då elrutan kopplas på,
    testade det idag, hade inte noterat det tidigare.

Okay, då blir det till att kolla antenn och kontakter då… noterat för en kommande garagekväll.

Stort tack för detta !
    /Torben
    21:07

Ulf Hofrén
    Ulf Hofrén
    Deltagare

Hej,

Det var intressant att höra detta då jag också upplevt dålig mottagning, dock bara på vissa radiokanaler typ Megapol och Star-FM. Trodde att det kanske berodde på svagare sändare eller dylikt. Min antenn sitter på taket???

M.v.h.

Ulf Hofrén

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.