Skötsel av canvas

Hem Forum XK8 (X100) Skötsel av canvas

Detta ämne innehåller 6 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av Åsa Lorentzson Åsa Lorentzson 4 veckor sedan.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Åsa Lorentzson
    Åsa Lorentzson
    Deltagare

Hur sköter jag bäst om min canvas (och resten) inför vintern. Ska stå i kallgarage. Första året med min nya älskling från 1998.

Stefan Evholt
    Stefan Evholt
    Deltagare

Tvätt/rengöring och därefter impregnering. Finns många leverantörer som har bra produkter men jag använder Mequiars Cabrengöring och impregnering.

Åsa Lorentzson
    Åsa Lorentzson
    Deltagare

Tack för tipset.Bilen är tvättad internt och externt, lädret smort, bilen fulltankad, välfyllda däck, underhållsladdaare inkopplad, torrbollar i, övertäckt och slutligen nattad. Filt som katten legat på i baksätet! Bytte dock inte olja, har bara gått ca 90 mil i sommar. Hopas att detta ska räcka!

Stefan Evholt
    Stefan Evholt
    Deltagare

Det räcker mer än väl.

Hej,, Jag startar min bil var annan månad för att inte bensinpumpen skall kärva, mm. (över vintern) Jättejobb att renovera. Jag har en XK8 Cab 1998.

MVH Kennet S

Stefan Evholt
    Stefan Evholt
    Deltagare

Viktigt att tänka på om bilen startar är att den får gå RIKTIGT varm före det att man stänger av den igen. Annars gör det med skada än nytta. Bensinpumparna är ju ett problem som kommer mer och mer beroende på bilarnas ålder samt den bensinkvalitet vi har idag där man blandar i en mängd saker i miljöns tecken.

Finns bra tillsatser man kan slå i som till viss del hjälper. Min egen personliga fundering är också att man bör tanka så “bra” bensin som möjligt när man ställer undan. Så hög oktan som möjligt alltså.

Åsa Lorentzson
    Åsa Lorentzson
    Deltagare

Tack, jag har förstått att man ska fylla tanken och det harvjag gjott med 98 oktan. Däcken fyllda till 2,8. För lite?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.