Nyckeln dog

Hem Forum XF (X250) Nyckeln dog

Detta ämne innehåller 7 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av Lars-Olle Nilsson Lars-Olle Nilsson 3 månader, 2 veckor sedan.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare

Dörr/startnyckeln till min XF-09 bara dog efter att ha öppnat dörrarna som tur var. Ingen varning om svagt batteri. Har mätt och bytt batteri. Funkade i nödstartshålet.
    Reservnyckeln går perfekt. Vad kan ha hänt? vem lagar trasiga bilnycklar?

Stefan Evholt
    Stefan Evholt
    Deltagare

Har haft tre nycklar av den typen som du har som gett upp. Troligen någon av komponenterna eller en lödning som gett upp, kvaliteten är helt enkelt inte den bästa/de håller inte för evigt.

Någon har gett upp som du beskriver det, funkade bara om man dockade den och en gav upp totalt.

Vet faktiskt ingen som lagar tyvärr.

Gerry Winberg
    Gerry Winberg
    Deltagare

Hej,
    A6 Lås & Larm i jönköping reparerade min X358 nyckel när den la av. Det finns flera bla. Keyproffs i Malmö..
    MVH
    Gerry

Tack Stefan & Gerry för er hjälp. Har hittat Keyproffs i Malmö och kontaktat dem.inget svar ännu men skall till Malmö på måndag så vi får se om de kan hjälpa mig.
    Efter 5 år som Jaguarägare och tidigare, delvis fortfarande, Audi ägare så måste jag hålla med Stefan om att byggkvaliteten på Jaguarbilar inte är den bästa men de har många andra fördelar. Bl a supporten från andra jaguarägare.

Gerry Winberg
    Gerry Winberg
    Deltagare

Hej Lars-Olle,
    Kunde Keyproffs hjälpa dig med nyckeln?
    MVH
    Gerry

Hej Gerry,

Nej det kunde dom inte. Byta batteri verkade vara en generell lösning och när det inte fungerade så hade man inga andra alternativ. Nyckeln skickade ut signal men bilen ville inte kännas vid den.
    Enligt Anders på Joe´s så kan man omprogrammera en annan nyckel att funka med lås och start däremot tappar man möjlighet till nödstart via “dockan”. Kan dock behålla den gamla nyckeln för mekanisk öppning av dörr och start via “dockan” vid nödfall. Har nu haft kontakt med några skrotfirmor som jag vet har skrotat några XF men ingen har någon nyckel att sälja. En ny är i dyraste laget men jag hamnar kanske där så småningom om även min fungerande reservnyckel skulle lägga av.

Hej igen,

Skall till Stockholm i slutet av månaden så kan vara en idé att åka in om A6 lås & larm i Jönköping.
    Rapport kommer efter mitt besök.

Hej igen,
    Nu är jag tillbaka från min Stockholmstur och lämnade in min “döda nyckel” till A6 Lås & Larm, på vägen upp till Sthlm och hämtade den fungerande på vägen hem.
    Tog en halvtimme att fixa den och fungerar klockrent. Kostade ungefär som en omprogrammering av min “döda nyckel”, vilken ingen kunde garantera skulle fungera.
    A 6 kan även göra en ny nyckel trots man blivit av med samtliga sina nycklar och har inget att kopiera.
    Proffsigt bemötande och konkurrenskraftiga priser. Kan rekommenderas för alla med nyckelproblem.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.