Motorvärmare till X350 4,2 l motor?

Hem Forum XJ (X350,X358) Motorvärmare till X350 4,2 l motor?

Detta ämne innehåller 3 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av Henrik Bragge Henrik Bragge 2 dagar, 15 timmar sedan.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Henrik Bragge
    Henrik Bragge
    Deltagare

<p style=”text-align: left;”>Undrar om det finns nån som har erfarenhet av detta. Jag bodde innan i Malmö och där är det ju milt, numera bor jag i Kungälv som kan bli kallare. När det är -10 grader hör jag att motorn låter ”ansträngd” – tycker den låter som en gammal ”raggarbil”. Kan motorn ta skada av start i denna kylan? Verkar vara ytterst sparsamt med motorvärmare till X350 …</p>

Patric Sahlin
    Patric Sahlin
    Deltagare

Jag hade motorvärmare (Defa) i min X350 och den funkade utmärkt.

Tyvärr har jag inte bilen kvar, så jag kan inte kolla hur det var installerat, men du kanske kan ta kontakt med han som köpte den av mig, för den bilen ligger ute på Blocket nu ser jag.

https://www.blocket.se/stockholm/JAGUAR_XJ8_Soltak_Nav_mm_MYCKET_FIN_BIL_84570025.htm?sa=1

Lycka till!

//Patric

Gerry Winberg
    Gerry Winberg
    Deltagare

Hej,
    DEFA 411252 bör passa annars är det inga problem med start i åtskilliga minusgrader. Det som gäller är bra batteri och rätt olja, helsyntet 5W-30 eller om det är riktigt kallt 0W-30. Inga höga varv innan motorn är varm.
    MVH
    Gerry

Henrik Bragge
    Henrik Bragge
    Deltagare

Tack så mycket båda två för svaren! Jag kollade upp det ni skrev här och den här DEFA:n är ett bra tips, den borde väl Joe’s Garage kunna sätta in … Får se om jag skaffar en – tycker som sagt att motorn låter som en raggarbil i kyla. M.v.h. Henrik

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.