Mobilantenn/ speglar och stolsminne

Hem Forum XJ (X300,X330,X305,X306) Mobilantenn/ speglar och stolsminne

Taggat: , ,

Detta ämne innehåller 2 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av Gunnar Björkenor Gunnar Björkenor 1 månad, 1 vecka sedan.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare

Hej alla!

Ny i klubben sedan några dagar med en Jaguar X330 1997 4 ltr.

Några frågor:

1. På bakrutan sitter ett fäste till en antenn, förmodligen en mobilantenn. Jag gissar att gängan på fästskruven är 5 mm. Någon som har en passande antenn 10-15 cm hög?

2. Yttre backspeglar går ej att justera. Knappen till speglarna ser ut att sitta fast i nedtryckt läge. Vad göra?

3. När jag trycker på minnesfunktionen 2 och 3 för stolarna så ändrar speglarna inställning. När jag trycker på minnesknappen 1 händer ingenting, vare sig med speglar eller förarstol. Var börjar jag felsökningen?

Gunnar

Gerry Winberg
    Gerry Winberg
    Deltagare

Hej,
    Välkommen till klubben för Jaguarägare!
    Skall försöka ge svar på dina frågor, tyvärr så jag ingen antenn så fråga 1 får någon annan svara på.
    Fråga 2: Du får väl försöka få loss knappen,försök med lite 5-56 eller liknande. I värsta fall får du byta knapparna, reservdelsnr. BDC11419 som bara finns att få tag på begagnade.
    Fråga3: Det verkar som 1:an inte är progammerad. Tryck in knappen “Memory” och sedan knapp 1 för att lagra sätets och speglarnas position. När ett “pip” hörs är lagringen gjord. Händer inget är det nog så att knapp 1 inte fungerar försök med kontaktspray annars är det nog byte som gäller.
    MVH
    Gerry

Tack Gerry, jag provar med 5-56, om det ej går får jag väl ta bort manöverpanelen i dörren

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.