Mina intryck av X351:an

Hem Forum XJ (X351) Mina intryck av X351:an

Detta ämne innehåller 4 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av Kim Kanger Kim Kanger 1 vecka, 3 dagar sedan.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Kim Kanger
    Kim Kanger
    Deltagare

Nu har jag haft henne (jo, alla våra bilar har varit damer) under vinter och vår. Jag måste säga att hon är underbar att köra. Rikligt med hästkrafter, tidlöst vacker, och ingen risk att träffa på någon annan. Det enda som stör mig är “skallret” från takluckan, men man får gilla läget.

Ingen annan som har en och har åsikter?

Pontus Larborn
    Pontus Larborn
    Moderator

X351 är tyvärr ännu ganska ovanlig i klubben.

Men jag håller med, kanonläckra bilar med få stora svagheter. Väldigt, väldigt snygg. Jag har kört till skåne med en 3.0 diesel, och sen en del här hemma med en Supercharged.

Zsolt Fazekas
    Zsolt Fazekas
    Deltagare

Hej gubbar

Jag är ny i klubben. Jag har en X351  Jaguar XJ L Supercharge 5.0 510 hk!

Underbar bil på alla möjliga sätt. Solluckan som ni nämnde låter, tål inte dåliga vägar 😉 Stark som en oxe och drar väldigt lite bensin trots sin enorma motorstyrka. Körd från Budapest till Åstorp. Fullastad körde lagligt igenom Ungern,Slovakien,Tjeckien, i Tyskland sektionsvis 170 km/h farthållare på. Bilen visade 0,7 i förbrukning! Ville inte tro mina ögon eller bilen. Jag körde 10 mil tankade och körde 10 till och upprepade tankningen. Siffrorna stämde…

Enda problemet jag har med bilen är el-hissarna som lever sitt eget liv när man vill ta upp rutorna.

Annars en magnet för alla åldrar. Jag blir stoppad i tid och otid av nyfikna människor som säger “jag har aldrig sett något liknande” eller “Vilka linjer” ja listan kan bli lång. Det ända negativ är att fälgarna till dessa bilar är snuskigt dyra ! däcken är betydligt billigare trots att jag kör på 20 tums fälgar.

Bilder kommer inom kort den ska på lackkonservering ni kommer att få se bilder innan o efter. 😉

Kim Kanger
    Kim Kanger
    Deltagare

Inga problem med el-hissarna, men takluckan låter på ojämna vägar. Den tenderar dock att tystna efter ett tag när bilen blir varm …

Snygg som f*n, och även om jag “bara” har en 5.0 V8 på 385 hk, så är förälskelsen omedelbar när hon står på tomgång och “mullrar”.

0,7 låter otroligt lite, måste testa när jag inte har stadskörning på gång. Vilken årsmodell har du? (jag har en 2010).

Kim Kanger
    Kim Kanger
    Deltagare

Såg en annan X351 här i Uppsala, och eftersom det bara finns tre stycken i länet så hade man tur.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.