Meridian ljudsystem i XE

Hem Forum XE (X760) Meridian ljudsystem i XE

Detta ämne innehåller 5 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av Seppo Arkko seppo arkko 1 vecka sedan.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Mats Svenklev
    Mats Svenklev
    Deltagare

Hej entusiaster, jag har en 2016 XE med 380W Meridian ljudsystem. Det var länge sedan jag hade så dåligt ljud i en bil. Har haft den inne på “uppdatering” av mjukvaran, men det gjorde ingen större skillnad. Ljudet är tunt och klanglöst, det hjälper inte att justera på fader/balance el. diskant och bas. Man måste skruva upp volymen väldigt högt för att överhuvudtaget få ut nåt halvbra ljud ur “systemet”. Har sett att det finns många synpunkter på detta på engelska forum, men finns det någon här som har hört talas om liknande problem och eventuella lösningar?

Med bästa hälsningar

Mats

Seppo Arkko
    seppo arkko
    Deltagare

Hej vet inte hur det är i Jaguar. Har hört att när de uppger watt i bilar,så räknar de ihop alla högtalare +ev förstärkares effekt. Har själv en XF Luxury. Har inte heller speciellt imponerande ljud. Förmodligen blir nästa bil en XJ,med bättre ljud.

Lars Enoksson
    Lars Enoksson
    Deltagare

Mats,

har liknande erfarenhet från min XF 2012 (med standardsystem). Basen är obefintlig. Kör jag ljud via min Bluetoth Parrot (med separat förstärkare blir det bättre). Hustruns V40 har överlägset ljud.

Jag var inne på att montera en sådan här baslåda:
    http://sklep.basser.pl/en/fit-box-enclosure/344-jaguar-xf-fit-box-subwoofer-enclosure.html

http://caraudio.basser.pl/en/jaguar/234-jaguar-xf.html

Kräver separat förstärkare – fått offert på 10′ totalt (bara baslåda+förstärkare+montering).

Seppo Arkko
    seppo arkko
    Deltagare

Av alla bilar jag haft,är inne på min 78:e nu. Så är det Volvo S80 T6-99 och Merca E350 -05,som haft bra ljud. Där var det lite mer än standard. Många högtalare,bra slutsteg med bra bas. Har funderat på en platt bas,med inbyggd förstärkar att lägga under förarstol. Men har inte blivit av.

Mats Svenklev
    Mats Svenklev
    Deltagare

Jag tror inte du får plats med en baslåda under framstolarna i XE.

Seppo Arkko
    seppo arkko
    Deltagare

Jag har en XF,tror du det får plats där?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.