Kupefläkt oljud

Hem Forum XJ (X300,X330,X305,X306) Kupefläkt oljud

Detta ämne innehåller 5 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av Magnus Jönsson Magnus Jönsson 3 månader, 1 vecka sedan.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Magnus Jönsson
    Magnus Jönsson
    Deltagare

Hej,

Har ett knackande läte som följer hastigheten på kupefläkten, det kommer precis från luftutsläppet till vänster om ratten vid sidorutan.

Sitter det någon hjälpfläkt där eller? Kupefläkten är väl inte placerad där utan mitt på någonstans. Stänger jag AC så slutar det helt.

Några funderingar kring vad detta är för fläkt?

Gerry Winberg
    Gerry Winberg
    Deltagare

Hej,
    Det sitter en kupéfläkt på var sida se skiss nedan:

Fläkt

MVH

Gerry

Magnus Jönsson
    Magnus Jönsson
    Deltagare

Tack! Då blir det till att byta den vänstra då.

Magnus Jönsson
    Magnus Jönsson
    Deltagare

Hej,

Tittade på vad en fläkt till vänster sida kostar, 7000:-! Mitt Jaguarägande blir nog en kort historia, det är helt enkelt över min budget.

Någon som vet om det går att få tag på billigare eller begagnat?

Gerry Winberg
    Gerry Winberg
    Deltagare

Hej,
    Var hittade du priset 7000:- den kostar ca: 1350.- inkl. frakt från GB t.ex från David Manners Group. Begagnade finns säkert men det är lite jobb att byta och man vet inte hur länge de håller. Du kan ju kolla om det inte går att laga den gamla, den kanske bara behöver smörjas upp lite.
    MVH
    Gerry

Magnus Jönsson
    Magnus Jönsson
    Deltagare

Ah, det var jag som hade fel, hela “Fan assembly” kostar 6900 på SNG Barrett, men man kan köpa bara fläkten lös också för

ca 1400:- Jag för se om man kan komma åt och smörja upp den först innan man river ut allt.

Tack!

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.