Köpa Jaguar XJ8 -99

Hem Forum Allmänt om bilen Köpa Jaguar XJ8 -99

Detta ämne innehåller 4 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av Stefan Thelberg Stefan Thelberg 5 dagar, 16 timmar sedan.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Stefan Thelberg
    Stefan Thelberg
    Deltagare

Hejsan alla kunniga

Går i köp tankar och hittade nedan på blocket, vad jag kan se från bilderna så är den importerad från Tyskland om man går på bild 14.

Jag är medveten om de traditionella felen som Kamkedjesträckare och vattenpump, och priset ligger inom ramen för min ekonomi. Den finns i bilfirmans lager när jag frågade i lördags via email. Dock får jag inget svar när jag frågade om kamkedjesträckarna var bytta. Jag tänker ringa firman idag, men lite varningsignaler får jag. Vad tror ni?

https://www.blocket.se/eslov/Jaguar_XJ_3_2_V8_Automat_Executive_237hk_85985394.htm?ca=11&w=3

Stefan Evholt
    Stefan Evholt
    Deltagare

Inte säkert att den firman har koll på det. Frågan är om den tidigare firman som syns på skylthållaren har haft det heller. Och varför den sålts från en ägare i Skåne till en bilfirma i Stockholm som strax därefter säljer den till Skåne igen. Men den har haft samma privata ägare från 2006 till i år så helt hopplös ägarhistorik har den ju inte.

Men kan dom inte visa papper på det så tycker jag du ska ta med det i beräkningen av inköpspriset. Sedan kan man fundera på varför den har en Daimler grill , krockad ? Eller förra ägaren tyckte det var snyggt.  Så kolla sträckarna, rost mm.

Här är lite historik: https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/TJY052

Stefan Thelberg
    Stefan Thelberg
    Deltagare

Tackar för information, jaha en annan grill där ser man vad lite jag vet om Jaguar.

Tanken är att jag ska kolla på den i helgen, och då tänkte jag kolla i serviceböckerna om det nu finns det. Ska höra med dom i morgon om den dels finns kvar, men även om det finns kompletta servicehistorik

Stefan Evholt
    Stefan Evholt
    Deltagare

Lycka till. Är det något du undrar över när kollar på den får du gärna kontakta mig. Du hittar kontaktuppgifter under Styrelse. Kanske inte kan svara på allt men en del frågor löser vi.

Stefan Thelberg
    Stefan Thelberg
    Deltagare

Så nu har jag tittat på bilen.

Lacken är fin, det elektriska fungerar utan skavanker. Ingen synlig rost i hjulhus och så. Dock saknades farthållare, så där undrar jag om det var standard utrustning på executive. Samt elmanövrering på passagerarsidan fanns ej heller.

CD växlare fanns men ratten hade inte växlar utrustningen. Måste det alltid finnas eller var det extra lullul man kunde välja till?

Mvh

Stefan

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.