Har vi några ägare av XE här?

Hem Forum XE (X760) Har vi några ägare av XE här?

Detta ämne innehåller 4 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av Jan Hansson Jan Hansson 2 månader, 2 veckor sedan.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Pontus Larborn
    Pontus Larborn
    Moderator

Ett lite allmänt upprop, finns det någon på forumet som kör XE, och är ni nöjda?

Jag har varit och provkört dieselmotorn på 180hk och var väl lite kluven i mit intryck av den.

Stefan Evholt
    Stefan Evholt
    Deltagare

Har kört bilar med den motorn. Både XE oxh F-pace. Och den är säkert bra på många sätt.

Men är man van vid lite större motorer volymsmässigt, motorer med dubbelturbo, mer vrid mm som både du och jag är så blir det ju en del funderingar.

Keith och jag testade tex en F-Pace i fredags och spontant så kändes det bara nervöst. Turbolagg och symaskin är den benämning vi enades om. Känslig för vilket växelmode man körde den i.

Möjligdn är det en vanesak och efter ett tag så har man vant sig. Men för min del så säger jag just nu nej tack. Spänd på att pröva varianteen med 240 hk som kommer i Disco5an och jämföra.

Pontus Larborn
    Pontus Larborn
    Moderator

Ska man säga något snällt är det nog att den faktiskt fått ganska fin kritik, symaskinsmotorn, men jag håller med om att den inte alls håller måttet om man är van vid en starkare motor.

Ulf Eliasson
    Ulf Eliasson
    Deltagare

Bra initiativ Pontus, tycker jag, att lyssna av. Kan vara så att de inte hunnit upptäcka klubben ännu, men tycker som sagt det är trevligt att man visar intresse för nyare segment av Jaguar.
    Och så är det ju som Stefan säger (t ex dubbelturbon), har man vant sig vid ‘större’ grejor är det inte lätt att ‘växla’ ned. Så får man ju inte glömma att inte jämföra XE med XF, utan med BMW3, MB C-Klass och Audi 4 🙂

Ha det gubbar

Jan Hansson
    Jan Hansson
    Deltagare

Hej! Jag är ägare av av XE 2016 Diesel 180! Köpte den begagnad i januari 2017! Har kört lite över 1000 mil nu!

Jag är supernöjd! Men då skall du veta att detta är min första Jaguar och har bara att jämföra med vanliga mellanklassbilar! Så visst! Beror på vad man är van vid! Har haft den på service pga att “Krockkuddelampan” lyser ibland obehörigt! Detta händer fortfarande, men väldigt sällan! Annars bara gott att säga om denna bil!!!

Ha det så gott! Och ha en trevlig Valborg!!!

PS. Lite sent svar! Men dock! Frågan är kanske inte så aktuell för dig! Men kanske för någon annan!DS

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.