Fälgar bultmönster

Hem Forum XJ – Series 1-3 Fälgar bultmönster

Detta ämne innehåller 4 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av Gerry Winberg Gerry Winberg 1 vecka, 4 dagar sedan.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Gustaf Paulson
    Gustaf Paulson
    Deltagare

Hej alla,

Jag funderar på att köpa andra fälgar till min XJ6 -75. Har hittat en uppsättning på Blocket från en nyare Jaguar. 225 16 55! Är det samma bultmönster? Mina nuvarande är de klassiska 15 tummarna med de ursnygga snobbringarna och hubbarna (heter det så kom inte på något bättre ord), De är tyvärr lite rostiga. Bilen behöver ändå nya däck! Jag är verkligen i valet och kvalet mellan att behålla originalen med nya däck med vit sida eller en lite modernare touch! Hur breda däck kan man sätta på orignalfälgarna?

Alla förslag mottages med tacksamhet och ödmjukhet.

Gerry Winberg
    Gerry Winberg
    Deltagare

Hej,
    Jaguar har samma bultmönster 5 x 120,65 t.o.m. modellår 2002. Du kan sätta max 205 på 6″ och 215 på 6,5″ fälgar.
    MVH
    Gerry

Gustaf Paulson
    Gustaf Paulson
    Deltagare

Tack Gerry, dig kan man lita på. Trevlig helg!

Zsolt Fazekas
    Zsolt Fazekas
    Deltagare

Hej

Jag har en Jaguar X351 XJ L. 2011.

Har hittat ett par super snygga XF fälgar till min bil 20 tum. Problemet är att allt passar fram inga problem men bak passar inte ET måtten den kommer för långt in. Vågar man sätta en spacer på 10-15mm? Eller man tar livet av hjullagret. Bilen är oehört motorstark 500+ hk original.

Tacksam för snabb svar.

Gerry Winberg
    Gerry Winberg
    Deltagare

Hej,
    Du belastar inte hjullagerna mera med spacers så länge du inte ökar spårvidden. Om tjockleken på spacern är samma som skillnaden mellan ET ändras inga belastningar. Se bara till att hjulbultarnas längd räcker för säker fastsättning av hjulen.
    MVH
    Gerry

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.