Dum fråga angående "begränsad prestanda"

Hem Forum Allmänt om bilen Dum fråga angående "begränsad prestanda"

Detta ämne innehåller 1 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av Gerry Winberg Gerry Winberg 4 månader, 1 vecka sedan.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Kim Kanger
    Kim Kanger
    Deltagare

Jag har en XJ X351 från 2010. På sistone har det hänt flera gånger att den har stängt ner systemen och gått ner i “begränsad prestanda” (“limp-mode”). Ibland hjälper det att stanna, vänta ett tag så att allt startar om. Jag har bytt batteriet som var dåligt och som kan ha påverkat elektroniken, men tyvärr skedde det igen nyligen.

Så nu, en dum fråga:

Kan det vara så att snö och smuts (bilen var ganska skitig) har påverkat sensorer så pass mycket att bilen t.ex. stänger ner farthållaren (för att bilen inte längre kan kolla avståndet till bilen framför)? Eller är jag ute på helt fel spår? Är det någon annan som har upplevt liknande?

Kim

Gerry Winberg
    Gerry Winberg
    Deltagare

Hej,
    Bilen går knappast ner i “limp mode” pga smuts, det som däremot har hänt mig är att parkeringssensorerna lagt av för det har bildats is framför dem. Bilen kommer däremot inte i “limp mode” utan farthållaren lägger av. Ditt problem beror säkert inte på smutsig bil utan på något annat, troligen elfel. Det blir till att koppla in en kodläsare för att hitta orsaken.
    MVH
    Gerry

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.