Daimle Double six -93

Hem Forum XJ (XJ40,XJ81) Daimle Double six -93

Detta ämne innehåller 7 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av Torslund Torslund 4 månader, 2 veckor sedan.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    MAN
    MAN
    Deltagare

Jag använder min underbara DD6a för lite , helt underbar rostfri bil med ca 14000 mil på mätaren . Vad är en sådan värd idag ?

Pontus Larborn
    Pontus Larborn
    Moderator

45-65.000kr vill jag påstå, om den är i vettigt skick.

Pontus Larborn
    Pontus Larborn
    Moderator

Är det den som rullar i Åkersberga, med röd inredning?

Ovanligt snygg, må jag säga.

Fungerar AC? Är nivåregleringen konverterad? Finns det någon rost på den?

MAN
    MAN
    Deltagare

Jag tycker att 45-65 låter väldigt lågt , då behåller jag hellre bilen och kör skiten ur den  . Ja den är svart med röd inredning , taklucka , original telefon i mittkonsolen , picknickbord  , nya däck , ej konverterad fjädring bak ( tack och lov för det ). Jag tänker nog inte göra några stora ansträngningar att sälja bilen , pärlan får vara kvar ett tag till om det inte kommer någon och erbjuder mig ett bra bud .

Pontus Larborn
    Pontus Larborn
    Moderator

De som har sålts senaste året har legat runt 35-45, plus några specialare, en otroligt fin 4000-milare gick för runt 80.000kr men det var ju en extremt bil. Just nu finns två ganska fina, men inte perfekta, XJ12:or av efterföljaren till salu för 50.000kr och det är en mer populär bil. XJ40-baserade bilar kostar inte mer, tyvärr.

Torslund
    Torslund
    Deltagare

Så passa på att skaffa en och ställa undan. XJ40 är nog den bästa dom gjort. För 20 papp får man en bil som i dag skulle kosta ny minst halva millen hos andra fabrikat. En sketen xc90 är rena junket jämfört med en XJ40 även om den har växelknopp av kristall.

Pontus Larborn
    Pontus Larborn
    Moderator

Ja, det är mycket bil för pengarna. Jag gillar XJ40 och kommer köpa en så fort jag får chansen, ska bara skapa lite plats garaget. Mer karaktär än de senare modellerna, tycker jag.

Men jag gillar Volvos växelspak, den är skitsnygg när det är mörkt. Vår är en hybrid, men den drar i princip mer än en XJ40 på långfärd. Det är dåligt.

Torslund
    Torslund
    Deltagare

Har man även intresse i bil som en manick att pula med så ligger XJ40 i topp. Att hålla den i topp skick kommer att gå länge men är tveksam till de nyare, för mycket prylar i dom. För när man väl kör så ser man bara genom rutan det som är framför, allt junk dom fyller bilarna med idag är bara till för att stå på gatan och flasha för grannen 🙂

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.