XF 3.0D Vattenläckage i kupen
Du har inte behöriget att skriva inlägg här.
Patrik Gunnarsson
27 jul 2020 15:01
XF 3.0D Vattenläckage i kupen
I min nyligen inköpta XF från 2010 så upptäckte jag stora mängder vatten på golvmattan på passagerarsidan efter ett regn. Då jag haft liknande problem med en gammal Jeep cherokee så misstänkte jag att vatten kom in via ventilationen. Efter att ha lossat plastskydden i motorrummet så ser man pollenfiltret genom ett hål som är ca 20 x 10 cm. Pollenfiltret lossas annars inifrån kupen och man tar ut det nedåt. Pollenfiltret var plaskblött och det är uppenbart att vattnet kommer in denna väg. Det jag nu undrar, och hoppas på om någon här kan svara på. är om det verkligen inte skall sitta något slags skydd för detta stora hål så att vattnet inte far rakt in i det. Jag tänker mig någon form av plastspjäll eller kåpa. -Någon som kan säga om det skall vara något sådant?På denna bilen har någon tidigare ägare installerat kupevärmare. Man har då dragit kabeln in till kupen via det stora hålet (20 x 10 cm) och sedan tagit upp ett hål framför pollenfiltret för kabeln. Så jag befarar att man då tog bort ett regnskydd. Men för att kunna ta upp detta med firman som sålde bilen till mig så skulle jag behöva veta hur det skall se ut.
Mvh Patrik
Visar inlägg 1 till 1 av 1 totalt.