Begränsad prestanda på min XKR 2001
Du har inte behöriget att skriva inlägg här.
Roland Kämpenberg
15 jun 2020 09:10
Begränsad prestanda på min XKR 2001
Min bil har, ett antal gånger, fått en gul varning och texten enligt rubrik. Därefter lyser motorlampan gult.Verksta´n har läst av felkod och den säger att motorn går magert. dom har nollställt. koden. Därefter brukar problemet uppkomma när jag kört några mil, stannat, slagit av motorn, och därefter kört igen. Då händer det jag beskrivit ovan. Vad göra? Mjukvaruuppdatering eller??? Bilen är svensksåld och har rullat endast 5200 mil.
Gerry Winberg
15 jun 2020 09:47
sv: Begränsad prestanda på min XKR 2001
HejVilken felkod avlästes? Mager bränsleblandning kan bero på lite olika saker, luftläckage i insuget, lågt bränsletryck pga felaktig regulator eller dålig pump, stopp i bränslefilter elller insprutare. Det finns ingen uppdatering som skulle lösa problemet. Börja med att kolla så att bränsletrycket är Ok, det kan vara så att pumpen håller på att ge upp och kärvar när den skall starta igen efter ett stopp.
MVH
Gerry
Roland Kämpenberg
15 jun 2020 10:30
Hej
Vilken felkod avlästes? Mager bränsleblandning kan bero på lite olika saker, luftläckage i insuget, lågt bränsletryck pga felaktig regulator eller dålig pump, stopp i bränslefilter elller insprutare. Det finns ingen uppdatering som skulle lösa problemet. Börja med att kolla så att bränsletrycket är Ok, det kan vara så att pumpen håller på att ge upp och kärvar när den skall starta igen efter ett stopp.
MVH
Gerry
Jag kollar felkod med verksta´n.
Roland Kämpenberg
28 jun 2020 17:32
Hej. Ibland går det bra. Efter att ha kollat alla funktioner, ev. läckage m.m. och inte hittat något fel, fick jag rådet att tanka 98 och fylla på något bra additiv.Efter några mils körning släcktes plötsligt motorlampan och bilen började bete sej som en Jag ska göra. Vilken lycka!!!
Visar inlägg 1 till 4 av 4 totalt.