Hur täta banjoskruvar

Du har inte behöriget att skriva inlägg här.

Webmaster Jaguarklubben
28 jan 2020 17:10
#1
Hur täta banjoskruvar
[Roland Wärting] (2017-05-20)
Nån som har nåt bra tips för att täta banjoskrivar, i det här fallet i SU-pumpar. Original är det ju aluminiumbrickor men hur hårt jag än drar dom läcker det. Jag har kört med tätningsgucka Stag Wellseal men det är väl fusk? Fiberbrickor har jag också testat men det tokläckte. Kanske var fel typ av fiberbricka? Ser att de har fiberbrickor till detta på Burlen fuel systems, är det speciella bensinfiberbrickor??


[Staffan Sundberg]
En fungerande fuskvariant är att linda gängtape runt packningen. Frågan är ändå -varför läcker det överhuvudtaget?


[Fredrik Von Schlieben]
I Hydrauliken använder man brickor som har en påvulkad gummitätning. Just nu kommer jag inte på hur de heter. Men frågar där de har hydraulslangar.


[Roland Wärting]
Jag har köpt nya su-pumpar och använder de gamla skruvarna och brickorna. Och nu är de nya pumparna så fiffiga så de har satt gummiringar på ingångsgängorna så man behöver ingen bricka närmast pumpen bara under skruven och då tog jag de finaste brickorna där och drog åt för kung och fosterland men si det kom ut i alla fall.

Nu har jag i alla fall kletat in brickorna med Stag Wellseal som är en packningsgucka som man egentligen har på motor/växellåda mot oljeläckage. Men hur gjorde de förr? Original är det ju två aluminiumbrickor på en banjo, hur fan fick dom det tätt???


[Roland Wärting]
Tack förresten för vulkbricktipset. Har Hydroscand i Högdalen så jag får försöka komma dit och kolla.
Visar inlägg 1 till 1 av 1 totalt.