Taklucka (XJ)
Du har inte behöriget att skriva inlägg här.
Webmaster Jaguarklubben
29 apr 2020 15:10
Taklucka (XJ)
Alexander Sundelin (2019-07-18)Hej! Har lite problem med min tacklucka som inte vill stänga sig på första försöket men alltid på andra?
Såhär går det till:
Luckan är helt öppen och jag trycker på stäng knappen. Luckan går helt igen men går sedan tillbaka. Trycker jag då på stäng knappen stannar luckan. Trycker jag ännu en gång stänger den sig helt och låser sig.
Varför gör den såhär och vad kan man göra? Jag har lagt på nytt fett på glidbanorna för de var helt torra när jag köpte bilen
// Alex
Gerry Winberg
Hej,
Det är möjligt att luckan inte är ritigt injusterad mot motorn se bif. instruktion punkt 6 och 7. Med 8 mm gap skall indexmärkena överenstämma.
MVH
Gerry
Kjell Näslund
Hej, får jag kasta in en följdfråga.
Takluckan i min x308, verkar sjunka ner på ena sidan – ibland. Men kör man lite fram o tillbaka, så lyfter den och tätar uppåt som den ska. Någon haft det bekymret och åtgärdat?
Och har någon gett sig på att ta ner innertakluckan (dvs det är nog mer en rörlig innerskiva. Min tycks leva sitt eget liv och kan lätt fastna. Samt att tyget inte sitter fast. Jodå, jag har skaffat nytt original tyg – och innertak också, men jag måste få ut denna innerskiva först.
Vänligen
Kjell Näslund
Gerry Winberg
Hej,
Här finns en komplett beskrivning på demontering av takluckan https://www.dro...ning%20Panel%20.pdf. Du får kolla så att luckan inte hoppar ur ramen.
MVH
Gerry
Kjell Näslund
Jag tackar och bugar åter inför denna kunskap och visdom! Kollat igenom och det ser absolut görligt ut.
Vänligen
Kjell
Visar inlägg 1 till 1 av 1 totalt.