Spolarväskan pump (XJ)
Du har inte behöriget att skriva inlägg här.
Webmaster Jaguarklubben
29 apr 2020 14:22
Spolarväskan pump (XJ)
Jose Jimenez (2017-07-12)Hej! undrar vilken typ av spolarväskan pump skall jag beställa till min XJ 4.0 1995 ?
Det finns några olika och är osäker vilken är den rätta
Gerry Winberg
Hej,
Pumpen till vindrutespolaren har nummer LNA7031CA enligt Jaguars EPC, den delen har slutat att lagerhållas men ej original finns och kostar runt £55. Om det är pumpen till strålkastarespolningen heter den LNA7031BA och kostar det dubbla.
Hälsningar
Gerry
Jose Jimenez
Toppen Gerry !
Tackar för info, skall se om jag hittar den
Hälsningar
José
FvSch
I min bil är de båda samma pump, men var 10onde spolning spolas även strålkastarna.
Gerry Winberg
Enligt Jaguar EPC ändrades strålkastarepumpen till LNC7031AA och vindrutespolaren till LJA7031AB fr.o.m. chassinr 812317, dvs X308. Det var en gemensam behållare men två pumpar som sitter bredvid varandra precis som på X300. Att det finns två pumpar beror på att trycket är helt olika på de två systemen, med skilda relä och styrning. Det finns olika utförande, min X300 t.ex. hade inga spolare till strålkastarna, detta var en option. System med en pump finns inte som original.
Gerry
FvSch
Vet inte om det är original på min X300. Men det verkar finnas en ventil som skickar vattnet till olika håll. Från en pump.
Gerry Winberg
Hej,
Verkar vara en eftermonterad pump så här ser det ut original Strålkastarespolning respektive Vindrutespolare. Det kan vara en speciallösning eftersom strålkastarespolning inte var standard på X300. Fungerar det så är det bara att tacka och ta emot och behöver du byta något är det säkert betydligt billigare än Jaguars reservdelspriser! Om du vid något tillfälle kommer åt att ta en bild så lägg gärna upp den på forumet till hjälp åt andra.
MVH
Gerry
FvSch
Hej
Det finns nog inte mycket att se. En Pump på undersidan av burken. Fördelningen är nåt elektroniskt. Spolningen sitter i tzo kromade horn på stötfångarn. Samma horn har jag sett på andra, so dessa är nog original.
Gerry Winberg
Hej,
Skulle tro att pumpen är original tillsammans med munstyckena. Det intressanta är den elektroniska fördelningsventilen, kan du hitta någon märkning på den, eller det kanske är ett “himmabygge”.
MVH
Gerry
Visar inlägg 1 till 1 av 1 totalt.