Frostplugg MK7

Du har inte behöriget att skriva inlägg här.

Webmaster Jaguarklubben
26 apr 2020 14:00
Frostplugg MK7
Stefan Kedfeldt (2017-12-04)
På min mk7a-52 är den bakre frostpluggen borta??.min fråga är om någon kan tipsa hur man kan få dit en ny utan att ta ur motorn Mvh Stefan Kedfeldt i arboga

Gerry Winberg
Hej,
Inte helt ovanlig att frostpluggar lossnar och försvinner, det finns t.om. en specialsats för att säkra dem Frostplugg men då måste motorn ut annars blir det svårt att borra och gänga. Kan du bara komma åt att slå in en ny frostplugg med hjälp av en hammare och hylsa med motorn på plats så är det lätt fixat. Här finns en video som visar hur det går till Montering.
MVH
Gerry

Stefan Kedfeldt
Hej Gerry
Problemet är att det är så trångt att det inte går att slå med något man ser inte ens hålet kan känna med fingrarna
Hålet och urtaget där pluggen ska sitta vet ej om det skulle fungera om man trycker dit pluggen o kletar på något
Slags kitt eller massa/Stefan

Gerry Winberg
Hej,
Det finns expanderande frostpluggar med gummitätning som man spänner med nyckel hos Hansen racing Frysplugg DOR570011 bör passa. Nu skulle jag inte lita på den som permanent lagning men ett tag bör den hålla tätt tills du kan lyfta motorn och slå dit en plugg. Att “klistra” dit en plugg kommer aldrig att hålla.
MVH
Gerry

Stefan Kedfeldt
Tack Gerry för din respons ska anskaffa en sån o testa.
Mvh Stefan o god jul
Visar inlägg 1 till 1 av 1 totalt.