Nybörjarfrågor xj40 3.2 1992 olja, radio
Du har inte behöriget att skriva inlägg här.
Erland Jönsson
11 nov 2024 20:36
Nybörjarfrågor xj40 3.2 1992 olja, radio
Hej!Jag har just blivit med en xj40 och är helt novis på det mesta men villig att lära.
1. Vilken olja ska/kan man använda. Fick upp på en oljesite och köpt helsyntet 5W-40 (Mobil super 3000) men när man googlar vidare så verkar det inte helt säkert att helsyntet är bra för lite äldre motorer. Kommer det funka och vad hade varit ett bättre val?
Vet inte heller hur jag ska tolka bilden i handbpoken map temåperaturer och 5W-40 (bild)
2. Vilket moment ska man dra oljepluggen med? Hylsan var 30mm men glömde mäta gängdiameter, men ganska fet. Så här såg packningen ut
https://www.jaguar-shop.com/Copper-washer-drain-pl
3. Radion verkar inte fungera och i fönstret visas bara en rad med konstiga tecken (bild). Vad betyder detta och vad kan man göra?
Pontus Larborn
12 nov 2024 07:49
sv: Nybörjarfrågor xj40 3.2 1992 olja, radio
Kommer du köra bilen på vintern?Det verkar som att de flesta kör på 10-40 delsyntet, sen finns säkert andra alternativ som fungerar lika bra men den verkar fungera bra för de flesta. Jag har faktiskt kört Biltemas olja, den har alltid fungerat bra i mina XJ40.
Vad visar radion för tecken? Jag ser ingen bifogad bild, men spontant tror jag att den är trasig. De ska generellt visa siffor, eller "CODE" alternativt "WAIT".
Visar inlägg 1 till 2 av 2 totalt.