Hjullager och tändstift byte XJ Supersport 2012
Du har inte behöriget att skriva inlägg här.
Hjullager och tändstift byte XJ Supersport 2012
Har fått pris på byte av bakre hjullager av märkesverkstad på en XJ L Supersport 2012.26 000:- inkl moms.
Även tändstiftsbyte 16 000:-
Är detta rimligt, finns andra alternativ?
sv: Hjullager och tändstift byte XJ Supersport 2012
Om det är på en auktoriserad JLR verkstad typ Hedins eller liknande så är nog det bistra svaret att det troligen inte är helt orimligt med tanke på vad de debiterar per timma i arbetskostnad.Vet inte hur långt du kan tänka dig att åka för arbetet men tex CAAR i Kungsängen/Stockholm kan vara ett alternativ att lyssna med.
Om det är på en auktoriserad JLR verkstad typ Hedins eller liknande så är nog det bistra svaret att det troligen inte är helt orimligt med tanke på vad de debiterar per timma i arbetskostnad.
Vet inte hur långt du kan tänka dig att åka för arbetet men tex CAAR i Kungsängen/Stockholm kan vara ett alternativ att lyssna med.
Ok, tackar. Kanske en bra idé. Den står på Hedin i Halmstad.
Läste Din Fråga först nu. För sent men ändå. Dylika jobb karar en vanlig, bättre verkstad. Lagerbyte gjorde jag själv på mit X300. Och att skruva in nya stift är inte raketvetenskap. Man kan ju undra om verkstaden du frågade inte har satt kommateknet fel. Det är ocker.sv: Hjullager och tändstift byte XJ Supersport 2012
Har fått pris på byte av bakre hjullager av märkesverkstad på en XJ L Supersport 2012.
26 000:- inkl moms.
Även tändstiftsbyte 16 000:-
Är detta rimligt, finns andra alternativ?
"Hej! Nej det är inte rimligt alls!!! Fruktansvärt då menar jag fruktansvärt ockerpris! Tändstiftbyte ligger på 9.000kr på Joes garage. Ink stift. Lager byte för 26.000kr är skandal. Hade jag varit du hade jag aldrig gjort jobbet där. Det ända som är svårt är stiften. Motorn måste vinklas ut lite för att komma åt dem bakre stiften på båda sidorna. Är inte jobbigt men tidskrävande. "
Visar inlägg 1 till 5 av 5 totalt.