Eftermonterat dragkrok (XF)

Du har inte behöriget att skriva inlägg här.

Webmaster Jaguarklubben
24 mar 2020 22:10
Eftermonterat dragkrok (XF)
[Torben Karlsson] (2017-07-26)
Har låtit eftermontera en dragkrok på min XF, något jag ansåg mig behöva.
Jag var lite orolig hur det skulle se ut men blev nöjd över alla förväntningar !
…så jag tänkte dela med mig av hur det blev om någon funderat på samma ingrepp.

Och efter att ha lackat över loggan (som jag inte ville ha där) så är det ju näst intill osynligt !

-Så, så blev det… strålande bra tycker jag.
Det var dragkrokskungen som gjorde jobbet, det gjordes direkt på garageuppfarten, tog lite under två timmar så var det klart.
/Torben

[Gerry Winberg]
Hej Torben,
Snyggt jobbat, det måste vara riktiga proffs som har satt dit den! Ser att det är en Brink före detta Thule, en fråga bara, finns det en speciell elektronikdosa för elanslutningen så att det inte blir några felkoder när man kopplar släpet?
MVH
Gerry

[Torben Karlsson]
Hej Gerry,
Jo, de gav ett mycket proffsigt intryck… det var inte första gången de monterat en dragkrok.
Som jag förstår det, finns där en elektronikdosa i paketet… som tar signaler från
sådant som bromsljus, blinkers etc men spänning direkt från batteriet (via egen avsäkring).
Så några felkoder räknar jag inte med… inget jag ser iaf.
Premiärkörde till soptippen för att tömma ett välfyllt släp, det gick då utan problem,
alla lysen funkade som de skulle… en trevlig detalj i det hela är att dragkroken inte
stör backvarnaren alls… och dessutom syns bra i backkameran

/Torben

[Kjell Kaså]
Inspirerad av Ditt snygga montage mailade jag dragkrokskungen om ett liknande montage på min XF 3,0 S, men får svar att de inte har något pasande i lager. Var Ditt någon specialare eller?

[Torben Karlsson]
Hej Kjell,
De frågade mig upprepade gånger huruvida min kärra var en “S” men även om jag har kompressor
så har den inget S i namnet… jag antar att deras frågor kom sig av att det på just S-modellen inte
går att eftermontera krok, men att det går på de övriga.
S’et kanske står för Special ?
/Torben

[Ulf Eliasson]
Dragkrok på en Jaguar, borde vara förbjudet

[Johan Kvillebäck]
Nej! Jag vill ha på min XK8. Tycker inte om att ha plankorna inne i bilen när man varit på brädgården

[Gerry Winberg]
Tyvärr, inte ens Jaguar själva tyckte att dragkrok passade på en XK8,(det finns ej original) eftersom det inte finns som tillbehör. Det finns till alla andra modeller (nästan).
MVH
Gerry
xf18.jpg

90.04 KB

xf19.jpg

58.62 KB

Visar inlägg 1 till 1 av 1 totalt.