Bromsar XJR (X350)
Du har inte behöriget att skriva inlägg här.
Joseph Alazawi
19 mar 2020 17:16
Bromsar XJR (X350)
Hej allesammans.Bilen (XJR (X350) Super V8 2004) skakar när man bromsar, verkar vara bromsskivorna fram som är skeva.
Varifrån köper ni era bromsar?
Kör ni original (vanliga) eller sport på era XJR?
Vilket märke föredrar ni? Till mina andra bilar har jag alltid kört Brembo.
Original artikelnummer på skivorna är C2C8355 och kostar ca 8500 hos Jagga för 2 st vilket är lite väl saftigt.
Allt gott
Joseph
Gerry Winberg
19 mar 2020 21:51
sv: Bromsar XJR (X350)
HejSist köpte jag original bromsskivor till min XJR 08 vilken inte har samma skivor som din från SNG Barrat. Original till din paret inkl. frakt ligger på ca 5300 SEK medan icke original kostar 2900 och Mintex från British Parts får du för 1800 paret. För samma pris får du belagda Hella Pro High Carbon skivor från Autodoc vilka jag tänker prova nästa gång.
MVH
Gerry
Fredrik von Schlieben
27 mar 2020 14:33
Jag köper skivor till alla mina bilar hos en av de tyska internettbutiker. De i min x 300 är 5 år gammal och det är inget som helst fel på dessa.Lika som min MB 450 SLC. Och annat. Det finns inte so många tillverkare av bromsskivor, so köper du skivan för 5000 sek eller
för 500 sek är nog samma sak.
Fredrik von Schlieben
27 mar 2020 14:34
Förresten är det samma sak med beläggen. De dyra original håller inte en km längre än Pirater, som kostar en bråkdel.
Staffan Sundberg
29 mar 2020 11:32
Jag köpte de billigaste jag kunde hitta från British parts. Behövde nya då de "gamla" blivit skeva av mycket bromsande i den norska fjällvärlden. De nya höll inte ett dugg bättre, utan skevade till sig nästan omgående så fort vi kom till Norge. Jag har en XJR308. Men principen är densamma.https://www.bri...ake-disc-front-p1760
Staffan
Joseph Alazawi
2 apr 2020 08:47
Tack för era svar.Det blev Textar skivor och belägg runt om från England för endast £230. Bra pris, Textar är av bra kvalitet dessutom, har läst någonstans att det är original bromsar på flera Jagga modeller.
XJR med Brembo-ok verkar ha det problemet med skeva bromsskivor. Blir de skeva igen har jag hittat en lösning, man byter till 2 kolvsok från XKR/XFR istället och tillhörande 380mm skivor fram.
Hör av er om ni vill veta något mer rörande ovan.
Allt gott och håll er friska.
Joseph
Visar inlägg 1 till 6 av 6 totalt.