Att hantera innehåll

Du kan lägga till nytt innehåll eller redigera befintligt innehåll som är författat av dig:

  • För att lägga till innehåll så går du till menyn "För medlemmar:Lägg till innnehåll". Du får då upp en lista som visa vilka innehållstyper som du kan skapa tilsammans med en kort förklaring. Välj innehållstyp och fyll sedan i de fält som just den innehållstyp du valt kräver. Skulle det vara så att det bara finns en innehållstyp som du får skapa så kommer du direkt dit, utan någon lista.

    • De fält som är markerade med en röd stjärna * måste fyllas i för att du ska kunna spara ditt formulär, övriga fält är valfria.
    • Vissa fält kan anges flera gånger som till exempel bilder som hör till ett träffreportage. När du har valt en bild, laddat upp den och angivit bildtext så skapas ett nytt bildfält där du kan ladda upp nästa bild och så vidare.
  • För att ändra eller ta bort information så går du till det innehåll (träffinformation, träffreportage, …) som du vill ändra. Under rubriken finns två flikar: Visa och Redigera. När du klickar på Redigera så får du upp samma formulär som när du lägger till ny information och du kan ändra det som behövs. Klicka till sist på Spara för att spara dina ändringar. Notera att du bara kan ändra innehåll där du står som författare. Om det är någon annans innehåll som behöver ändra så tar du kontakt med denne eller med webbredaktören.

    • När du har mycket information inlagd så kan det vara svårt att all den information som just du lagt in. Genom att gå till menyn "För medlemmar:Mitt innehåll" får du en lista på just ditt innehåll. Du kan sortera lista på olika sätt genom att klicka på rubrikerna för varje kolumn.
    • Du kan också använda sökmotorn för att hitta innehåll.

 

Kommentera